Az első könyv amit leemeltem a könyvespolcról a Repülés története volt. Faltam a történeteket, leginkább az úttörők, a repülés hőskora ragadt magával, ahol kezdetleges szerkezetekkel, az akkori pilóták az életüket kockáztatva törtek a fellegek felé, probálták túlszárnyalni önmaguk, a technika, és a természet által szabott határokat. Így kerültem a vitorlázó repülés közelébe; jártam a Farkashegyi, a Pesthidegkúti repülőtérre, hogy ellessem az aviatika rejtelmeit, hogy ha rövid is de mégis feledhetetlen pillanatokat töltsek a légtérben. Aztán a csapatsportok felé fordult érdeklődésem, de mindig megmaradt a vonzalom a repülés iránt. 1998ban jelentkeztem siklóernyőzni és már akkor éreztem: ez az ami engem igazán érdekel. Itt találom meg repülés szabadságát, azt ami már gyermekként rajongással töltött el, a kalandok végtelen tárháza nyílt meg elöttem. Ezután valóban kalandos út vezetett a siklóernyőzés mindennapivá válásában az életemben. Sokat voltam külföldön, Németország, Sanyolország, Olaszország, Cseh-köztársaság ahol dolgoztam, illetve ahova sodort az élet áramlata. 2004-től újra itthon és teljes erőbedobással a siklóernyőzés irányába fordultam. Rengeteg újabb kaland, új ismeretségek vártak rám, melyek gyakran múlták felül színes képzeletvilágomat. A repülések megtervezése, végrehajtása mindig újabb ötletek, utazások, sikerek szó szerint magukkal ragadtak és szárnyra kaptam. Észre sem vettem, mint egy szerelem belémivódott, minden porcikámat átjárta a repülés szépsége és vágya. Elkezdett foglalkoztatni a műrepülés, folyamatosan azon törtem a fejem hogyan lehet megoldani a különböző akrobatikus manővereket a levegőben. Sosem felejtem el mikor az Ausztriai Ossiacher-see felett sikerült átlendülnöm a szárnyam felett és fentről szemlélve elémtárult a kép, a tó, a környezete és a szárny alattam, egy olyan érzés kerített hatalmába amit nehéz leírni de leginkább egy életre szóló szerelemhez hasonlítanám. A távrepülések melyek során elindultunk, hogy meghóditsuk a természetet és elérjük célkitűzéseinkett, a Hármashatár-hegyről a Balaton felé, a Pilisből a Dunakanyaron át a Börzsöny felé, a Mátrából a Hortobágy felé, vagy az Alpokban a Himalájában, a Kárpátokban, az ismeretlen hegyláncok,gleccserek, és völgyek felett új tájak és emberek felé. 2006-tól oktatom a siklóernyőzést. Ebben az ídőben az akkori legnagyobb magyar klubbnál a Solarisnál voltam oktató, valamint siklóernyők javításával és műszaki vizsgálatával foglalkoztam, de kipróbáltam magam Angliában is ahol bár jól éreztem magam de vissza kerültem kishazánkbat . Ezen idő alatt rengeteg tapasztalatot gyüjtöttem. Résztvettem sok biztonságtechnikai tréningen, voltam berepülőpilótája új tematikai alapokra épülő tréningeknek, nagyon sok szárnyat próbálhattam ki tesztelhettem különböző szituációkban. Eljutottam Törökországba Babadag-ra amit nevezhetünk a siklóernyőzés egyik mekkájának, Erdélybe ahol vadregényes tájak felett repültünk, az Alpok különböző vidékeire, a Kárpátok északi részeire. Aztán hogy megmutathassam kedves ismerőseimnek milyen érzés is a szabadrepülés kitanultam a tandemsiklóernyőzést. Ezzel eljutottam Nepálba, a Himalája vonulatain Kathmanduban dolgoztam tandempilótaként és oktatóként. Pillanatnyilag Budapesten élek és dolgozom siklóernyős oktató és tandempilótaként. Anyanyelvem mellet angolul és németül beszélek. Szeretek biciklizni, gitározni, úszni, rendszeresen futok, edzek a repülések mellett. Kedvelem a társaságot a vidám pillanatokat, az érdekes embereket. Imádom a természetet, a világmindenség csodáit. Szeretettel várlak hogy ezek egyikét, a siklóernyőzést bemutassam vagy megtanítsam neked.
Köszönöm hogy elolvastad! Herkner Zsolt Heki